
Ks. Rafał Jarosiewicz do parafii Przemienienia Pańskiego trafił jesienią 2007 r. Już wtedy znany był ze swoich akcji ewangelizacyjnych i współtworzenia Przystanku Jezus. Po dwóch ciężkich latach pracy odchodzi nawracać Pomorzan.
W niedzielę 30 stycznia łukowianie pożegnali odchodzącego do Diecezji Koszalińsko - Kołobrzeskiej, do ks. biskupa Edwarda Dajczaka ks. Rafała. - Nie zostawiam nikogo tylko zabieram wszystkich w moim sercu - mówi na pożegnanie. - Będę mieszkał w Kołobrzegu, jeżeli Pan Bóg pozwoli, przez najbliższe dwa lata. Moim zajęciem będzie ewangelizacja w tamtych rejonach, będzie to także szeroko rozumiana posługa rekolekcjonisty w domu rekolekcyjnym i „działania ekstra”: spotkania z ciekawymi ludźmi, prelekcje, książki. Mam nadzieję, że to czas na to, aby rzeczy, które robiłem na co dzień przy okazji pracy w parafii stały się teraz moim priorytetem - tłumaczy ks. Rafał. Historia jego przenosin jest dość długa. Biskupa Dajczaka poznał kilka lat temu. Zafascynował go. - Jest to taki biskup, który daje świadectwo całym swoim życiem, od najprostszych gestów parzenia herbaty. Wtedy zrozumiałem, że nawet będąc wysoko w hierarchii Kościoła można w prosty sposób świadczyć o Bogu, szukać człowieka i chcieć jego dobra - wspomina ks. Rafał spotkanie sprzed lat. Wtedy pół żartem, pół serio młody ks. powiedział, że gdy ks. Dajczak zostanie biskupem chętnie przyjedzie do pracy do jego diecezji. Słowa obietnicy obaj księża przypomnieli sobie ok. 2 lat temu, gdy ks. Edwarda Dajczak został biskupem Diecezji Koszalińsko - Kołobrzeskiej. Ks. Rafał przez długi czas próbował odsunąć od siebie te myśli. Nie udało się. Rok temu tak go te słowa męczyły, że pewnego dnia stanął przed Bogiem i pytał co ma robić. Otworzył Pismo święte na słowach: „i usłyszysz szum jego fal”. - Ten fragment powalił mnie na kolana. Zamknąłem Biblię i nie przyznawałem się, że coś takiego miało miejsce w moim życiu. Jednak gdy to dotarło od mojego serca do umysłu znów zacząłem tę myśl zgłębiać - opowiada. Z pomocą przyszła mu koleżanka, której nie widział od kilku lat, a która pracowała w Diecezji Koszalińsko - Kołobrzeskiej. Przysłała księdzu emaila z pytaniem kiedy przyjeżdża do nich do diecezji. Po rozmowach z dwoma biskupami zapadła decyzja - ks. Rafał jedzie ewangelizować młodzież na Pomorzu. Tam brakuje księży a jeszcze bardziej wiernych, na mszę przychodzi garstka osób. Wszystko, co dotychczas rozpoczął, będzie dalej kontynuował. Żal mu jednak rozstawać się z przyjaciółmi.
- Szkoda mi tych wszystkich pięknych sytuacji, które się wydarzyły, inicjatyw ewangelizacyjnych. Na spotkania z ciekawymi ludźmi przychodziły setki osób. Wielokrotnie Łuków przewijał się w mediach ogólnopolskich. Zostawiam kawał serca w tym mieście. Ale wola Boga - trzeba iść - mówi ks. Rafał. ZS nr 3, w którym uczył religi zorganizowała z okazji jego odejścia apel - niespodziankę. - Byłem zaskoczony i zaszokowany do tego stopnia, że nie obyło się bez łez moich i pani dyrektor. Młodzież mnie zaskoczyła uczniowie przychodzili z kwiatami życzeniami i swoimi zdjęciami - żartuje ksiądz. - Żegnam się z parafią dopiero po raz drugi. Nie mam jeszcze wprawy - dodaje. Nowym wikariuszem został ks. Tadeusz Daniluk
Ksiądz Rafał Jarosiewicz - Szaleniec Boży
Urodził się 3 czerwca 1976 r. w Białej Podlaskiej. Z zawodu technik - mechanik. Gdy dostał się na wymarzone studia (psychologia UMCS), miał pracę i pieniądze i zaplanowane życie poczuł powołanie. Ukończył Wyższe Seminarium Duchowne im. Jana Pawła II Diecezji Siedleckiej w Sabince. Radoryż Kościelny był pierwszą parafią, w której pracował jako wikariusz. Zaprzyjaźniony profesor bez pytania o zgodę zapisał go na studia doktoranckie. Studiował najpierw zaocznie, potem dziennie duchowność na Uniwersytecie Ks. Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Po studiach skierowany do parafii Przemienia Pańskiego w Łukowie. Sprawował opiekę nad osobami głuchoniemymi (zna język migowy), opiekował się Wspólnotą Ewangelizacyjną Jana Chrzciciela, był moderatorem Ruchu Światło - Życie. Uczył religii w ZS nr 3 w Łukowie. Autor 4 książek, ewangelizator na Przystanku Jezus, ewangelizator, inicjator akcji „SMS z Nieba”- właściciel najdłuższego rachunku za SMS-y, przewodnik pieszych pielgrzymek na Jana Górę.
Anna Jóźwik
http://kosciol.wiara.pl/doc/896639.Z-Bogiem-przez-komorke Również artykuł o ks. Jarosiewiczu.. ;) Pozdrawiam serdecznie!
Ocen ten komentarz:
JEZUS CHRYSTUS KRÓLEM POLSKI !!! [2011-07-29 23:45]
A MARYJA ZAWSZE DZIEWICA KRÓLOWĄ !!! BÓG ZAPŁAĆ. AMEN.
Ocen ten komentarz:
Cześć Wam, pewnie potraktujecie mnie jak osobę "sprawną inaczej" . Oczywiście intelektualnie. Mam synów w wieku Ks. Rafała. I chcę Wam powiedzieć,że takich księży jak Rafał, rzadko się spotyka. Umiał i umie rozmawiać ze wszystkimi, nie przeszkadza mu to, że ktoś jest profesorem, a kto inny kopie doły. Po jego wyjeździe z naszej parafii już nikt {bardzo przepraszam pracujących księży)nie mówi tak interesujących kazań. Kazania ks.Rafała nie są przez wszystkich zrozumiałe. On mówi do ludzi z trochę wyższym IQ. Jego wizytę duszpasterską wspominam do tej pory, jako wizytę CZŁOWIEKA! Tak, CZŁOWIEKA. On nie pędził, miał czas porozmawiać nawet z moimi dorosłym synem (był akurat w domu, choć pracuje w dużym mieście). Szczęść Boże , księże Rafale!. Mam nadzieję, że ksiądz odwiedzi kiedyś swoją stara parafię.
Ocen ten komentarz:
Szkoda, że nie znałam ks. Rafała, gdy był u nas. Poznałam dopiero całkiem niedawno, pewnie z półtora roku temu, jego inicjatywy. (i to w sumie dzięki ks. Adrianowi i pewnym audycjom), ale i tak się cieszę. ;-) http://www.smsznieba.pl/
Ocen ten komentarz:
do lk [2010-02-02 10:43:38] ja też,szczególnie brakuje mi spowiedzi u niego. Choć konfesjonały w Łukowie nie są najbardziej wygodne, ale bez pośpiechu i z pokazywaniem Jezusa!
Ocen ten komentarz:
do marty [2010-02-27 21:07:11] To kłamstwo że neokatechumenat jest sektą! Biskup Kiernikowski nie wypełniałby wtedy woli stolicy apostolskiej! A są dokumenty zatwierdzające neo!
Ocen ten komentarz:
do moniki z [2010-02-01 19:11:53] Wiesz, że ksiądz Rafał czekał rok czasu - prosząc by mógł służyć w diecezji gdzie jest mniej księży? Dla mnie to znak chęci pełnienia woli Bożej.
Ocen ten komentarz:
koszalinianka [2011-03-10 18:33]
Ksiądz Rafał sprawuje swoją posługę od zeszłego roku w Koszalinie i Bogu dzięki za takiego kapłana. Myślę,że doba jest dla tego kapłana i Jego ekipy ewangelizacyjnej za krótka.Robią wspólnie w drodze do Jezusa kawał dobrej roboty.
Ocen ten komentarz:
jedziecie po ks Rafale jak po burej suce to wspamialy kaplan. a ze popelnia bledy - tak, bo jest tylko czlowiekiem, jak kazdy z nas.. kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamien.. jest ktos odwazny? jesli cos sie Wam w jego zachowani8u nie podoba - to wyslijcie mu smsa - nr kom jest na jego stronie www.pozytywnego.pl jestem przekonana ze Wase uwagi wezmie sobie gleboko do serca, przemysli, wyciagnie wnioski i zrobi wszystko co w jego mocy zeby sie poprawic.. bo on bladzi jak kazdy ale ile w nim pokory, ile unizenia, ile razy przy oklaskach wskazywał ZWASZE w górę. chylac czola i przypominajac ze on nie robi tego dla siebie, a na chwalę Jezusa bylam u niego wielokrotnie - jak juz ktos napisał - stol, lozko, masa ksiazek, ogromny obraz Jezusa (NA CALA SCIANE) a obok klecznik i Pismo Swiete ile pieknych spowiedzi mam za sobą, ile slow ktore naprawde dotykaja serca, a on w swej pokorze przypominal ze jest tylko narzedziem w rekach Boga, slabym kruchym ulomnym.. oby misja w Koszalinie owocowala
Ocen ten komentarz:
Czytam wasze wypowiedzi i własnym oczom nie wierzę. Znam tego księdza i doświadczyłem jak wiele razy oddał wszystko, aby kogoś przyprowadzić do Jezusa. Ale może tak potrzeba, aby doświadczył tego czego doznał Jezus: wzgardy, niesprawiedliwości, obmowy...- za miłość. Ciekawe, czy pisząc (w wielu wypadkach) te kłamstwa ktoś się z tego spowiadza? Czy choć próbuje potem naprawić?
Ocen ten komentarz:
Nie znam tego ks. kiedys jednak czesto uczestniczylam w zyciu Kosciola i kaplanow. Dzis Z perspektywy czasu widze jak wazne jest podejscie do samego siebie. Czesto ludzie, ktorzy daja z siebie tak duzo chca by i ich kochano. Madrosc tkwi w nas samych; nalezy przestac ocaniac innych, by kiedys nas nie oceniano. Mowia tez, ze kazdy napotkany czlowiek jest naszym zwierciadlem wiec warto sie przyjrzec jacy jestesmy sami.
Ocen ten komentarz:
ciekawe
Ocen ten komentarz:
dobrze , że chociaż czarny [2010-09-07 11:02]
coś robi i może nawet w to wierzy a nie tylko zbija kasę po to aby ją przykładowo wydawać na hazard i kobiety jak niestety wielu księży z tzw. "powołania".
Ocen ten komentarz:
Ja się zastanawiam - czy się śmiać czy płakać, ale z Waszych wypowiedzi. "jeszcze się taki nie urodził, aby wszystkim dogodził". Jak ksiądz nie robi nic ponad "przepisowe" obowiązki - to mówi się, że "tylko zbija kasę, olewa robotę, wykonuje ją po omacku i tyle" i pytają się:'tj.ksiądz z powołania?By się wziął za wspólnotę, za aktywne działanie w parafii, a tak to pewnie jeżdzi tylko po dziewczynach" , a jak robi coś więcej- to od razu jest zarzut, że "sam siebie lansuje". Życzę więcej obiektywizmu i opamiętania się w ferowaniu wyroków.
Ocen ten komentarz:
Śmiać mi się chce jak czytam ten artykuł oraz komentarze pod nim...Jeszcze nie dawno ks. Rafała okrzyknięto "szaleńcem" we Wspólnocie bo wyraził swoją opinię na temat WOŚP Jurka Owsiaka itd podczas niedzielnego kazania a teraz nazywa się go "Szaleńcem Bożym" i wychwala jego zasługi...Jakie zasługi, komentujący którrzy zachwycaja się jego osobą niech podadzą konkrety a nie slogany typu:pociągnął młodzież, przyciągnął do Jezusa, pokazał drogę do Boga itd.Poznałam ks. Rafała gdy był on w seminarium, już wtedy bardzo się "wyróżniał" wśród kleryków swoją gorliwością, pobożnością itd, brałam udział w wielu spotkaniach, skupieniach z jego udziałem, chodziłam na msze, słuchałam kazań itd.Nigdy natomiast nie zapoznała się z nim, nie znał mnie z imienia nie byłam u niego w domu i przez to mogę go ocenić obiektywnie, bez spoufalania się...Według mnie to zwykły ksiądz jakich wielu aczkolwiek potrafiący z siebie zrobić obiekt zainteresowania...Czy to źle czy dobrze Bóg go osądzi...Nie podoba mi się jednak jego zbytnia nachalność, chęć bycia wszędzie i dla wszystkich co zakrawa o fałsz...A co do przeniesienia to podejrzewam że naraził się władzom kościelnym którzy wolą raczej w pracy duszpasterskiej zachować równowagę niż popadanie w skrajności. Pamiętajmy że księża mają pojęcie o psychologi, socjologi i niekiedy porafią wpłynąć na ludzi choć na pozór ich ingerencja jest niezauważalna. Czy wszystko służy do Bożych celów? To już oceńcie sami...
Ocen ten komentarz:
Byłam na ślubie mojej siostry. Kazanie mówił ks.Rafał. Było ono beznadziejne. W ogóle nie na temat. Aż mi było wstyd za niego. Jest on głupi i nikogo na pewno taką głupią gadką nie przekona na Pomorzu. Tylko tym ludziom współczuje takiego księdza. Dobrze, że już go nie ma w Łukowie. to jest niewypał ten ksiądz.
Ocen ten komentarz:
to wlaśnie ks. Rafał potrafił przekazac nam słowo boże w innej formie..potrafił idealnie porozumiećsię z młodzieżą:Ptak wiele robił dla nas...
Ocen ten komentarz:
kos, ty się lecz; zrób choć w połowie tyle dobrego, co ks. Rafał, wtedy pogadamy
Ocen ten komentarz:
W Koszalinie w szkole gdzie uczy, najpierw zafundował uczniom p*zze za to, że przynieśli zeszyty. Podobno zachęca do siebie, bo nie wierze, że do Chrystusa poprzez prezenty, smakołyki itd. Dla mnie to nie jest misja w imieniu Jezusa Chrystusa. Po katastrofie w Smoleńsku w Koszalińskiej katedrze modlił się tylko za kapłanów katolickich zapominając o jedności z innymi wyznaniami.
Ocen ten komentarz:
myślę, że jednak coś, bo wtedy bezkrytyczne traktowanie osoby księdza nie jest już takie fajne i dobre.
Ocen ten komentarz:
no i co z tego? NIC
Ocen ten komentarz:
nie doszukuję się niczego, ja po prostu wiem, że nie było to zwykłe czyste przeniesienie.
Ocen ten komentarz:
nie doszukuję się niczego, ja po prostu wiem, że nie było to zwykłe czyste przeniesienie.
Ocen ten komentarz:
nie doszukuję się niczego, ja po prostu wiem, że nie było to zwykłe czyste przeniesienie.
Ocen ten komentarz:
moniko strasznie sie doszukujesz co on takiego zrobil, nie baw sie w detektywa tylko sie lepiej [pomodl
Ocen ten komentarz:
marta ii [2010-03-04 20:21:19]
Ks.Rafał miał bardzo często audycje dla młodzieży w radio maryja a hierarcha siedlecki nie mógł tego zdzierżyć ot i cała sprawa
Ocen ten komentarz:
nie szukam sensacji, ale wiem, że ks rafał przeniósł się nie do końca z czystych powodów i wiem to na pewno.
Ocen ten komentarz:
moniko z tego co się orientuje to księża na misje zawsze wyjeżdżają na własne życzenie. pozdrawiam i nie szukaj już sensacji
Ocen ten komentarz:
sam przeciez powiedzial ze kiedys obiecal tamtemu ksiedzu ze jak zostanie biskupem to przyjedzie na parafie do niego, naprawde nie szukaj w tym nie wiadomo czego
Ocen ten komentarz:
janie jeśli przejście nakazuje biskup to ok, ale jeśli ksiądz sam chce się przenieść to coś nim kieruje. ciekawe co kierowało księdzem rafałem...?
Ocen ten komentarz:
Przejścia z diecezji do diecezji to normalna spraw i monika nie dopatruj się w tym jakiejś sensacji. To nic innego jak wyjazd na misje, a przecież wielu kapłanów z naszej diecezji pracuje i na wschodzie i na zachodzie i w państwach trzeciego świata i nikt się nie dopatruje drugiego dna. Autorowi artykułu pragnę napisać że Sabinka to tylko stacja kolejowa na trasie Siedlce-W-wa a samo Seminarium mieści się w Nowym Opolu www.wsd.siedlce.pl/index.php?s=10
Ocen ten komentarz:
marta ii [2010-02-28 22:58:45]
bardzo chwalebne że ks.uczestniczył w przystanku jezus ale czy przypadkiem nie zaistniał tam styl efektownej chaotycznej i rozkrzyczanej metody prowadzenia nabożeństw jak w protestanckich r*chach?nasuwa się pytanie czy chrześcijanie mają ewangelizować owsiakowców czy odwrotnie.jak było nie wiem ale oglądałam zdjęcia-przerażające.obejrzyjcie na google --kronika novus ordo---z 1.08.2007 a może to mistyfikacja?
Ocen ten komentarz:
ale nikt tu nie jest jakoś specjalnie anty. po prostu "pl" wiem to, że są ludzie dla których ksiądz był ważniejszy od jezusa, a przynajmniej tak się zachowywali. no a księdzu ta adoracja najwidoczniej nie przeszkadzała, a może nawet pasowała, tego nie wie nikt.
Ocen ten komentarz:
bardzo lubilam tego ksiedza, odmienil moje zycie ale to ze lubilam go bardziej od innych ksiezy nie przycmilo jezusa! to wam wydaje sie ze ludzie wielbili ksiedza a nie jezusa, jestescie w bledzie bo ten ksiadz po prostu np. mi bardzo pomogl w ten sposob ze byl bardzo otwarty, wrecz szalony, otowrzylo mi oczy na wiele spraw. ps. ludzie nie sa glupi wiedza kto tu jest najwazniejszy a nie byl to ks rafal, to chyba wy dziewczyny macie jakies z tym problemy ze jestescie bardzo anty na niego
Ocen ten komentarz:
marta ii [2010-02-28 13:15:16]
marto faktycznie jestem drugą martą i tak będę tewraz pisać.pewnego razu do parafii przybył młody ksiądz i gitara śpiewy podczas mszy.zaczęła ściągać młodzież z innych parafii.po pięciu niedzielach młody ksiądz zoriętował się że swoją osobą zasłoni jezusa.nie tędy droga.
Ocen ten komentarz:
no a co do otoczki to być może stworzyli ją ludzie, ale ksiądz w żaden sposób na to nie reagował, i jak wniosek nasuwa się sam najwidoczniej mu się podobało takie "uwielbienie" przez drugiego.
Ocen ten komentarz:
ktoś kto wpisał post niżej albo się za mnie podał albo nazywa się tak samo jak ja.
Ocen ten komentarz:
nie wiem tylko dlaczego ks.rafał odprawiał mszę Św. dla wspólnoty jan chrzciciel poza kościołem przy stole gdzie nie ma relikwi ze śpiewami i tańcami.po kursie filipa z radością ogłoszono że 8 osób wstąpiło do sekty neokatechumenat,które też są obok kościoła czy odprawiane?to są zwykłe biesiady czy mamy się tym cieszyć?
Ocen ten komentarz:
do iwony i marty [2010-02-25 18:42:22]
ta otoczke stworzyli ludzie a nie ksiaz rafal on sam nigdy nie wychwalal sie i nie wywyzszal, wiec jego winic sie nie powinno tylko tych ludzi ktorzy sami stworzyli owa otoczke, a to ze robil duzo szumu i pelno go wszedzie bylo to dobrze bo mysle ze porwal w ten sposob wiele zatwardzialych serc i nakierowal je na dobra droge
Ocen ten komentarz:
też wiele razy byłam w mieszkaniu ks rafała i nie o to chodzi aby pisać co tam miał, a czego nie miał. ale zgadzam się z martą. znam masę księży o których nie słychać w gazetach, a robią kawał dobrej roboty, bożej roboty. nikt tu chyba nie neguje tego, że ks rafał robi dużo dobrego, ale mnie też jakoś razi to, że w inicjatywach które podejmował między innymi w łukowie więcej było w tym wszystkim wychwalania jego osoby niż jezusa. ta cała otoczka "super ksiądz" jest raczej zbędna.
Ocen ten komentarz:
wierzymy w boga. nikt tak w Łukowie nie kierował do boga jak ks. rafał - to trzeba po prostu przyznać. jestem pewna, że to dzieło boże, które on tutaj współtworzył, wyda obfity plon. ks. rafał to naprawdę skromny ksiądz - byłam kiedyś w jego pokoiku na plebanii - proszę mi uwierzyć - łóżko, stół, fotel, biblia, książki i wielki obraz chrystusa na całej ścianie. do tego codzienna adoracja w kościele. oto cały ks. rafał. teraz będzie ewangelizował na zachodzie. niech pan bóg mu błogosławi.
Ocen ten komentarz:
po prostu wierzcie w boga a nie w księdza rafała. to tyle.
Ocen ten komentarz:
a ty jestes idealna ze go oceniasz? caly czas sugerujesz ze ksiadz r. robil cos zle ale nie padaja z twojej strony zadne konkrety, cyt:"ale nie mówię też, że wszystko co robi jest dobre. " wiec powiedz co robil takiego zlego, to moze i my "ludzie zaslepieni" przejrzymy na oczy
Ocen ten komentarz:
nie jestem jego przeciwniczką i proszę nie wkładać w moje usta słów których nie powiedziałam. może i nie kazał się wielbić, ale pozwalam sobie zauważyć, że on nie jest idealny jak go chcą wszyscy widzieć.
Ocen ten komentarz:
do marta [2010-02-12 11:20:54]
ewidentnie jestes jego prezeciwniczka tego ksiedza, wez przestan bo ksiadz nie kazal sie wielbic! to wina osob ktore tak go odbieraja, i to ich problem, jeszcze sie tak nieurodzil zeby wszystkim dogodzil, to ksiadz ktory potrafil wszystko odwaznie nazwac po imieniu a nie jakimis zawilymi metaforami jak inni ksieza,
Ocen ten komentarz:
nigdy nie ma tak, że wina w czymkolwiek leży po jednej stronie.
Ocen ten komentarz:
to, że ktoś wielbił ks. rafała, a nie jezusa, to wina tej osoby, a nie księdza. poznałam ks. rafała przypadkowo. skromny, uczciwy, oddany bogu całym sercem. rzadko spotykam takich kapłanów.niech bóg błogosławi jego misji.
Ocen ten komentarz:
lubię go, ale nie składam mu hołdu uwielbienia jak większość ludzi. a wkurza mnie jedynie to o czym już napisałam, że bardziej widać osobę księdza niż jezusa, i tyle.
Ocen ten komentarz:
marta widac ze go nie lubisz, wiec wez sie dziewczyno ogarnij, wg ciebie co on takiego robil nie dobrze?wnioskujac z twojej wypowiedzi
Ocen ten komentarz:
nie jestem z "tych" dziewczyn i prosiłabym bez oceniania:) nie mówię, że wszystko co robi ks rafał jest złe, ale nie mówię też, że wszystko co robi jest dobre.
Ocen ten komentarz:
do marta [2010-02-06 14:02:26]
bo chyba jestes jedna z tych glupich dziewczyn i dlatego takie bzdury wypisujesz, ks rafal to dobry ksiadz umie przekazac to co mowi do nas bog i uczy nas jak to odbierac, dzieki niemu teraz patrze na wiele spraw jasniej, moze i w kolobrzegu uda mu sie spelnic taka misje jak w lukowie
Ocen ten komentarz:
a ja właśnie bym się obawiała, bo znam masę takich osób właśnie w przypadku księdza rafała. nawet nie jednostki, a dziesiątki takich osób,zwłaszcza dziewczyn.
Ocen ten komentarz:
magdalena [2010-02-05 22:22:39]
masz rację marto, bywają takie przypadki, sama się z takimi zetknęłam, ale nie obawiałabym się o to w przypadku ks. rafała.
Ocen ten komentarz:
to złego, że na osobie księdza cała przygoda z jezusem może się zakończyć i bardzo często tak jest.
Ocen ten komentarz:
magdalena [2010-02-03 21:34:25]
a jeśli na drugim miejscu widać jezusa, a na pierwszym ks. rafała. ale przysłuży się to ewangelizacji, to co w tym nagannego?
Ocen ten komentarz:
dziś wszystko robi się dla interesu i promowania swojej osoby. w tym co robi ksiądz rafał owszem jest jezus, ale wielu się zastanawia co widać na pierwszym miejscu- jezusa czy ks rafała? jeśli jezusa to ok bo tak być powinno, ale jeśli ks rafała to już coś jest nie tak.
Ocen ten komentarz:
oby wiecej takich duchownych co pomagają nie tylko słowem ale i czynami oraz wspierają pożyteczne akcje.
Ocen ten komentarz:
obserwator [2010-02-03 08:55:59]
to ten sam ksiadz co tak bardzo lubi woŚp i jurka owsiaka?
Ocen ten komentarz:
szkoda, bardzo go lubilam, jedyny ksiadz jaki byl w tej parafii majacy idealne podejscie do mlodziezy
Ocen ten komentarz:
dlatego monika, że to wola boga. przejścia z diecezji do diecezji zdarzają się. a jak czytamy, na pomorzu księża są bardzo potrzebni.
Ocen ten komentarz:
ciekawe dlaczego ks. biskup tak łatwo zgodził się na odejście ks. rafała na pomorze. jak często zdarzają się przejścia z diecezji do diecezji?
Ocen ten komentarz: